Art Works

Phrasing Nations

This project attempts to define the link between the use of language and the existence of nations. This project is about national identity, but you will not find any logos, flags or national symbols. It is all about words, phrases and terminology.

 

In a 450 page book, I summarize a year of research. I have found five textual platforms that reflect the being and existence of the global nations, such as: Declaration of independence, Propaganda’s text, National Codes, National Anthems, and Media. These are the five chapters of my book, which was edited via a magazine methodology.

 

This project is about us. The people of nations who put their fears and desires into words and definitions. Language is not just a tool of communication. Apparently, it is also a tool for establishing facts and creating reality. It determines the fate of people, our fate, no matter where we live.

Specifications

Format: Hardback

Size: 260 x 350 mm

Pages: 450 pp

Digital print

Embossing on leather

Year

2014

מהי בכלל ״מדינה״? האם השרדותן של מדינות מטריד או מעסיק אותן? איך הימנונים, הכרזות עצמאות, קודים בינלאומיים וכרזות פרופגנדה הם בעצם כלי מיתוג אלטרנטיביים? פרויקט זה דן בהישרדותן וקיומן של מדינות דרך פלטפורמות טקסטואליות.

 

הפרויקט הגמר של התואר השני שלי מסכם מחקר ארוך מאד, שבו חיפשתי את הקשר שבין השימוש בשפה, מילים וטקסטים, עם הישרדותן של מדינות. האתגר המרכזי היה לבחון איך נראה מיתוג של מדינות, רק באמצעות שפה וטרמינולוגיה, ללא צבע, צורה, או סמל.

 

חקרתי שפה, מילים וניסוחים, ומצאתי חמש פלטפורמות טקסטואליות, כאשר כל אחת בדרכה מהווה בסיס שמנציח את קיומן, והשרדותן של מדינות: הכרזות עצמאות, טקסטים של כרזות פרופגנדה, שיטת הקודים הלאומיים, הימנונים, ותקשורת המונים – כל אחת מאותן זירות קיבלה בספר פרק ייחודי, אך גם פרשנות נוספת בהקבלה למושגים וערכים מתוך עולם המיתוג המסחרי: הכרזות עצמאות = ערכי מותג, טקסטים של פרופגנדה = סלוגנים, קודים לאומיים = לוגואים, הימנונים = מסרים ומוטו.

 

אתגר נוסף שהצבתי לעצמי כמעצב, היה לסכם הכל בפורמט מדוייק, שהסתכם בסופו של דבר לספר עב כרס, הלוקח את הקורא למסע ארוך מסביב לעולם, ספר, שנפתח בכפולה עם הציטוט: ״חיים ומוות ביד הלשון״ (משלי י”ח), נבנה ונערך כמגזין. הוא חולק לחמישה כרכים עיקריים: ארבע הפלטפורמות, ופרק אחרון שייחדתי למדינת ישראל והסיפור הייחודי שלה. בין הפרקים שובצו כפולות, ששיקפו חלקים מן המחקר, כמו סטטיסטיקות אינפוגרפיות. בתחילת הספר מופיעה שאלה: ״מהי מדינה?״ ואחרי מספר עמודים או סוף פרק ״מוצעת״ תשובה.

 

לפרויקט קראתי Phrasing Nation לאור המשמעות הכפולה של המילה: Phrasing בהקשר של המחקר: ניסוח מיתוגי. המטרה של המחקר היתה להראות עד כמה מדינות העולם דומות בהוויתן, לא רק באמצעות האופן שבו הן מוכיחות את קיומן, אלא גם באופן שבו אנחנו, תושבי כדור הארץ, בני האדם, חושבים, מתנהגים, ומפנטזים על אותו דבר.

From The Press

What is the power of the written word in branding countries?, city & country branding blog, Eyal Zaum, 07.12.13

Graphics & Words

Graphics & Words is a newsletter platform driven by inspiration and creativity. Here you can read about some of my own design projects, access some of the latest design news from Israel and around the world, and leaf through articles I've published. Enjoy the Graphics and the Words.

Check it out