Brand Strategy
Branding strategy is a vast doctrine.
There is right and wrong,
but there’s always more than one truth.
Branding in general and strategy in particular are both challenging and fascinating. In this complex creative “lab”, I rely on my academic training, cutting-edge research, extensive experience, sharp senses and daring mentality.
I believe in transparency, dialogue and collaboration with my clients. Over the years, I developed a unique methodology, which is based on discussions, analyses and fantasies. Together, we define the strategic guidelines, rules, values, vision, goals, target audiences, and even “warning lights”.
I believe that this step is essential to the branding process. Branding strategy defines the core of the brand, while the role of design is to transform words and insights into shapes, colors, fonts, and images.
אסטרטגיה מיתוגית היא תורה שלמה.
יש נכון ולא נכון, אבל אין אמת אחת.
עולם המיתוג באופן כללי, והאסטרטגי באופן ספציפי יותר, מאתגרים ומרתקים בעיני. לשולחן העבודה המורכב הזה אני מביא את ההכשרה האקדמית שלי, מחקרים רבים שאני עורך, את הניסיון הרב שרכשתי לאורך השנים, בהם ניהלתי והובלתי מהלכי מיתוג גדולים, וכמובן לא מעט חושים חדים, ותעוזה.
בעבודה שלי עם לקוחות אני מאמין בשקיפות מלאה, בדיאלוג ישיר ובעבודה משותפת. רק ככה מגיעים לתוצאות מדוייקות. אז פיתחתי דרך מסויימת של עבודה, בה הלקוח ואני עוברים תהליך שבו אנחנו מדברים הרבה, מנחתים, וגם מפנטזים. ביחד אנחנו מגדירים ומדייקים את המתווה האסטרטגי, בו נמצאים כל חוקי המותג, המהות, הערכים, החזון, המטרות, קהלי היעד, ואפילו ״אורות אזהרה״.
אני מאמין שהשלב הזה חיוני בכל תהליך של מיתוג נכון. אסטרטגיה מיתוגית יוצקת את השלד של המותג, כשהעיצוב הגרפי הוא זה שבסוף עוטף את המילים, והתובנות בצורות, צבעים, גופנים, ודימויים.
Branding Strategy
THE WORKSHOP
I believe that the client has all the answers. My job is to identify, analyze, and ultimately refine and formulate them. In my unique workshop, we remove all interruptions for a few hours, and enter a creative journey.
At the workshop, we work our way through a series of stages. In each stage, I raise different topics for mutual discussion. The brainstorming sessions are recorded and documented as raw material for me to analyze and refine. During the workshop, we go through visual exercises and mind games, so that I can obtain as many “threads” as possible. These threads help me identify with my clients, and understand their motivations.
At the end of the process, my client receives a comprehensive strategic document that summarizes all the topics we discussed. This final document is highly pragmatic and functional, and therefore includes not only the brand’s rules system, but also texts for various applications, such as the website, PR materials or even documents for employees and vendors.
אני מאמין שכל התשובות נמצאות אצל הלקוח, התפקיד שלי הוא לאתר אותן, לנתח אותן, ובסופו של דבר לדייק ולנסח אותן.
בסדנה ייחודית שבניתי, הלקוחות שלי נכנסים למעין מסע יצירתי. הסדנה מכילה סדרה של פרקים, כאשר בכל פרק אני מעלה נושא אחר לדיון משותף. השיח מוקלט ומתועד, כחומר גלם עבורי לניתוח וזיקוק הרעיונות.
במהלך הסדנה אנחנו עורכים מספר תרגילים ויזואלים, ומשחקי מחשבה, על מנת שאוכל לקבל כמה שיותר ״חבלים״. אותם חבלים יעזרו לי להזדהות ולהבין את הלקוח שלי ואת רוח המותג באופן כמעט הרמטי. בסוף התהליך הלקוח שלי מקבל מסמך של מתווה אסטרטגי מקיף, שמכיל בתוכו את כל הנשואים והנקודות שבהן עסקנו.
המסמך הסופי, לא רק מגדיר את חוקי המותג, ואת האופן שבו המותג ישמע, יראה, וירגיש, זהו ממש כלי פונקציונלי ופרגמטי דרכו הלקוח שלי שואב את מקורות ההשראה ואת קבלת ההחלטות העתידית שלו.
הטקסטים המנוסחים בו, יכולים לשמש אותו עבור יישומים שונים, מאתר הבית שלו, עבור יחסי ציבור, ועד מסמך לימוד לעובדים חדשים וספקים שונים.
Graphics & Words™
Graphics & Words is a newsletter platform driven by inspiration and creativity. Here you can read about some of my own design projects, access some of the latest design news from Israel and around the world, and leaf through articles I've published. Enjoy the Graphics and the Words.
Check it outTHANK YOU.
Woop Woop! Check your inbox and see you soon, Oded