Lectures
Designing Evil
Designing Evil
ספר משנת 1936 שמצאתי באמזון, פרי מפעלה של המפלגה הנאצית, מתאר את השפה החזותית, השיווקית, את הלוגו, הגופנים, ועד תכנונים אורבניים – ממש כמו ספר מותג מסחרי – גרם לי להבין עד כמה המפלגה הנאצית היתה חדשנית בתפיסת עולמה. בהרצאה אחשוף פרקים מהספר, נדבר על מה למד ממנה ארגון דאע״ש, וננסה להבין איך בני האדם נירמלו לאורך ההיסטוריה את הרוע.
The Middle Middle East
The Middle Middle East
כמה שמות יש ל״מזרח התיכון״? כמה ״מצבי צבירה״ היו לטריטוריה הזו לאורך ההיסטוריה? מה הם המסרים המקומיים שמונעים מישראל להיות חלק מהמרחב האזורי, ואיך מדינה חדשה שהמצאתי בשם: The Middle Middle East יכולה לפתור את הקונפליקט הישראלי הפלסטיני.
Branding Protest
Branding Protest
על הקשר בין עולם המיתוג ותנועות מחאה, האם גם אנחנו, הקהל, ״עושים שופינג״ וצורכים מחאות חברתיות כמו קניות בקניון, על מנת למצב את עצמנו כבני אדם טובים יותר, ומה מחבר את נייקי, דיזל ובנטון עם כיכר תחריר. בהרצאה אסקור מחאות חשובות, ממחאת הנשים נגד דונלד טראמפ ב2016, ועד גלי ההפגנות עכשוויים ברחובות תל אביב, הונג קונג וטהראן.
Good Old or Too Old
Good Old or Too Old
״מיתוג מחדש״ היא תורה שלמה. מתי נכון לשמר לוגואים קיימים, מתי צריך לעדכן ולדייק אותם? ומה חשיבותו של ערך ״הנוסטלגיה״ במהלכים של מיתוג מחודש. בהרצאה אציג דוגמאות מקומיות ובינלאומית על מקרים שעבדו, וכאלו שגם כשלו.
Phrasing Nations
Phrasing Nations
מדינות מתנהגות כמו מותגים מסחריים. יש להן לוגו, סמלים לאומיים, דגלים, חזון, ואפילו סלוגנים. מחקר שערכתי בדק איך מדינות מיתגו את עצמן והנציחו את קיומן, לא רק דרך צבעים, וסמלים גרפים, אלא גם דרך מילים.
ההרצאה מציגה מחקר אקדמי שנערך במסגרת לימודי תואר שני ב London college of Communication
The Power Of Colors
The Power Of Colors
מה אומר צבע אדום? אילו מסרים פוליטיים מעביר צבע ירוק? ולמה שחור ולבן הם בכלל צבעים משפחתיים? בהרצאה נראה כיצד נקבעו נרטיבים וקודים חברתיים לאורך ההיסטוריה דרך צבעים שונים, שמסוגלים להעביר לנו מסרים ללא מילים.
The Object Is The Message
The Object Is The Message
ללא איפור ועקבים גבוהים – כיצד ״החפץ״, האובייקט הדומם, הפך בעולם המגזינים ל׳נערת השער׳, ואמצעי מוביל על מנת להעביר מסר. ההרצאה תעסוק בקשר ההדוק של חפצים וחפצנות בזירת העיתונות. במסגרת הסקירה נדבר על מגזינים, שבזכות שעריהם האייקונים, הפכו בעצמם לחפצי אספנות.
I ♥ ISIS
I ♥ ISIS
מארגון דאע״ש ועד העיר ניו-יורק, מה הופך מותג לנחשק, ואיך לעיתים דווקא מותגים נחשקים נכשלים. בהרצאה ננסה להבין, לא רק איך מותגים מתנהלים היום בעולם, אלא גם ממה הם צריכים להיזהר.
Israel As A Shelf Product
Israel As A Shelf Product
מדינות הן מותגים מסחריים לכל דבר – יש להן לוגו, חזון, מטרות, מוצרים, ואף קהלי יעד. בהרצאה נדבר על ההשוואה בין מדינות ומותגים מסחריים, ואציג כיצד מדינת ישראל ניסתה לשווק את עצמה, והתמודדה עם יחסי הציבור שלה בעולם בעבר, ובהווה.
Be Pretty, And Shout!
Be Pretty, And Shout!
מהדימויים הראשונים בהיסטוריה של מלכת שבא וז׳אן דארק, ועד לחזיית הקונוסים של גוטייה. איך נראו הקמפיינים הפמיניסטים לאורך המאה האחרונה, מי הן המעצבות והאמניות החשובות בעולם באקטיביזם הנשי, והאם ברבי הפכה לאייקון הפמיניסטי החזק והעכשווי – ההרצאה עוסקת בקשר שבין פמיניזם, מחאה ועיצוב
Digitize It Yourself
Digitize It Yourself
אם בעבר כרזות היו נעשות באופן ידני ועצמאי, מודפסות ונתלות ברחבי הערים על לוחות מודעות, היום, בעידן הדיגיטלי, שבו הרשתות החברתיות הפכו ל״כיכרות העיר״ – מעצבים מעלים עיצובים המכונים ״כרזות״. האם ההגדרה ״כרזה״ צריכה להשתנות, והאם בעתיד נלך לתערוכות ללא פריטים מוחשיים? בהרצאה אסקור את המגמות העולמיות האחרונות.
Undisciplined Objects
Undisciplined Objects
בין אם באופן מודע או אינטואיטיבי, מחאות ציבוריות ופומביות קשורות קשר הדוק עם עולם העיצוב. בהרצאה אסקור שימוש בפריטי עיצוב, שהפכו ל״חפצי מחאה״, וחלקם, עם השנים, לאייקונם תרבותיים. בנוסף, נדון בקשר שבין עיצוב, תרבות, מחאות והמרחב האורבני בו הן מתקיימות.
I Belong, Therefore I Am
I Belong, Therefore I Am
על ״קהילתיות״ כערך מותגי חשוב בעידן שבו מחאות ציבוריות הפכו ל״מותגי צריכה״. בהרצאה נעסוק בחשיבותם של ערכים כמו ״נוסטלגיה״, ״שייכות״, ״ייחודיות״, ו״אינדיבידואליזם״ עבור מותגים מסחריים.
The Designer As A Peacemaker
The Designer As A Peacemaker
From Online To Offline
From Online To Offline
מדוע דור המילניום חוזרים לניידים טיפשים, איך בניו יורק ״גינון בתים״ ו״קדרות״ הפכו לטרנדים הלוהטים של השנים האחרונות, ומדוע אמזון התחילה לפתוח חנויות ספרים פיזיות – בהרצאה נדבר על המגמה העולמית של ״החזרה אל הקראפט והטקטיליות״.
Type Couture
Type Couture
על האבולוציה הגרפית שעברו מותגי האופנה הבינלאומיים בשנים האחרונות, השפעתם על הלוגואים של מגזיני האופנה הנחשבים בעולם, ועד מהם הטרנדים האחרונים שמייצגים את תעשיית האופנה.
Israeli Architecture As Propaganda
Israeli Architecture As Propaganda
איך נוסחה דמותה של מדינת ישראל בזמן הקמתה דרך הפריזמה האדריכלית. בהרצאה אציג סדרת כרזות נוסטלגיות ששיקפו לא רק את מבני הארץ העתידית, אלא גם את סיפורה, ואת הנרטיב של אורח החיים החדש ביישוב המתהווה.
How Does A Smell Look Like?
How Does A Smell Look Like?
איך הייתם צובעים ריח? כיצד הייתם ממתגים קול? כיצד מעצבים טעם חריף? מדוע סירי ואלקסה הן נשים? ואיך הכל קשור בסוף לאלוהים? בהרצאה נדון במקרים שבהם מעצבים נדרשים למתג ולעצב אובייקטים לא מוחשיים.
Graphic Design Is The New Art
Graphic Design Is The New Art
מתערוכות העיצוב הגרפי החשובות בהיסטוריה, דרך האבולוציה שעברו המוזאונים לעיצוב בעולם, ועד למיתוגי מוזאונים ש״חשבו מחוץ לקופסה״ – בהרצאה נעסוק בקשר שבין עולם העיצוב הגרפי ומוזאונים.
Design And Politics
Design And Politics
מדוע כל פוליטיקאי הוא בעצם ״מוצר מדף״, למה אסור לשנות לוגו של מפלגה, והאם גם בפוליטיקה יש טרנדים עיצוביים? ההרצאה עוסקת בקשר הסימביוטי שבין עולם הפוליטיקה והעיצוב.
Tel Aviv As A Miracle Brand
Tel Aviv As A Miracle Brand
העיר תל אביב שנוסדה כעיר פועלים, הפכה בעשורים האחרונים לאחת הערים המתויירות במזרח התיכון, היקרות בעולם, וכזו שזוכה בפרסי תיירות בינלאומיים. איך מי שנוסדה כעיר פועלים בחולות לפני יותר ממאה שנה, הפכה אותם לזהב.
The Hebrew Branding Mutation
The Hebrew Branding Mutation
המציאות בישראל יצרה חוויה רב תרבותית, ועולם המיתוג המקומי עבר שלבים שונים בהתמודדותו לאוכלוסיה דוברת עברית, אנגלית וערבית. בהרצאה נעסוק בתמורות והעיוותים של לוגואים ומותגים מקומיים בימינו.
Schedule
2024
–
The Power of colors
24.09.2024
What is Branding
Terminal Bat-Yam. Israel
06.06.2024
Israel as a shelf product
“Portfolio live” at Teo, Herzelia
30.05.2024
Branding Revolution
Graphic Design Association of Israel
30.04.2024
What is Branding
Terminal Bat-Yam. Israel
10.03.2024
Branding Revolution
M.Des Bezalel Academy of Art and Design, Tel Aviv, Israel
19.01.2024
2023
–
I Love ISIS
Playtika, Israel
18.12.2023
What is Branding
Mifal HaPais Council for the Culture and Arts, Israel
05.12.2023
Graphic Design Is The New Art
Shake Design Studio, Israel
12.09.2023
Food & Design Inspirational panel
Holon Design Museum, Israel
12.06.2023
The Designer as A researcher
Bezalel Academy of Art and Design, Jerusalem, Israel
07.05.2023
Designing Evil
Visual Communication Department, Shenkar Collage, Israel
19.04.2023
Designing Evil
Basman/Tenenbaum Studio, Tel Aviv Jaffa, Israel
18.04.2023
Designing Evil
Post Graduated International Program for Curatorial Studies in Design, Shenkar
18.04.2023
2022
–
Israel as a shelf product
North Design Forum, Yagur, Israel
30.11.2022
The Power of Colors
Oman Design & Art Center, Jerusalem, Israel
20.07.2022
Mutant Israeli Logo Brands
“Sfat Em” (Mother Tongue) conference,
Shenkar college, Israel
11.07.2022
Phrasing Nations
ISVIS conference, Shenkar College, Israel
12.05.2022
Designing Evil
Deloitte Israel
28.04.2022
Designing Evil
College of Management Academic Studies
28.04.2022
Designing Evil
Open Brand design Agency, Tel Aviv, Israel
25.04.2022
The Designer as A researcher
M.Des Bezalel Academy of Art and Design, Tel Aviv, Israel
25.03.2022
2021
–
Designing Evil
Melio, Tel Aviv, Israel
23.12.2021
Designer As A Peacemaker
Post Graduated International Program for Curatorial Studies in Design, Shenkar
Tel Aviv Public Library, Israel
17.12.2021
Design & Politics
Edmond de Rothschild Foundation Israel, Tel Aviv, Israel
15.12.2021
World Hope Forum, Bat-Yam Terminal, Israel
12.12.2021
Branding Revolution
Fiverr, Tel Aviv, Israel
03.10.2021
Designing Evil
Talk House Tel Aviv, Israel
13.09.2021
Designing Evil
Tel Aviv Public Library, Tel Aviv, Israel
22.07.2021
Branding Revolution
Terminal Bat-Yam. Israel
10.06.2021
Holocaust Memorial Day
A panel, Teo Center, Herzliya, Israel
07.04.2021
Design & Politics; Israel 2021 Elections
Private event, Tel Aviv, Israel
20.03.2021
2020
–
The Art Of Storytelling
Industrial Design Department, Holon Institute of Technology, Israel
05.2020
The Art Of Architecture Posters
Interior & Environment Design Department, Shenkar College, Israel
05.2020
The Designer As A Peacemaker
Academy Of Fine Arts, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
05.2020
I Belong Therefore I Am
North Design Forum, Yagur, Israel
01.2020
2019
–
Branding Revolution
IDC Herzliya, Israel
12.2019
Architectural Propaganda
Liebling House Tel Aviv, Israel
12.2019
The Designer as a Peacemaker
Terminal Bat-Yam. Israel
11.2019
Branding Revolution
Talk House Tel Aviv, Israel
11.2019
The Middle Middle East
The Museum For Islamic Art, Jerusalem, Israel
06.2019
Digitize It Yourself
The Visual Communication Annual Conference, Holon Institute of Technology
05.2019
Branding Revolution
School Of Form Poznan, Poland
04.2019
The Designer as a Peacemaker
6B School of Design
02.2019
2018
–
Design & Politics
The Tel Aviv Illustration Week 2018
11.2018
Good Old Or Too Old
Bezalel Academy Of Art And Design, Jerusalem, Israel
08.2018
Undisciplined Objects
The Visual Communication Annual Conference, Holon Institute of Technology
03.2018
From Dust To Gold; Tel Aviv As a Brand
Hanna House, Tel Aviv, Israel
03.2018
The Object Is The Message
Benyamini House, Tel Aviv, Israel
02.2018
2017
–
I Love Isis; The Way We Built Desirable Brands
Marmalada Conference, Tel-Aviv, Israel
03.2017
The Designer As Peacemaker
“Jam Week”, Shenkar, Academy Of Art & Design, Israel
02.2017
2016
–
Contemporary Design In Iran
The Museum For Islamic Art, Jerusalem, Israel
07.2016
Back To The Future; Branding Through Time
(Hosting a panel), Shenkar, Academy Of Art & Design, Israel
03.2016
Visualization Of Smell
“Jam Week”, Shenkar, Academy Of Art & Design, Israel
02.2016
The Power Of Image
“Jam Week”, Shenkar, Academy Of Art & Design, Israel
02.2016
2014
–
Phrasing Nations
Firma BrandHouse, Israel
07.2014
2012
–
Bad Design Conference
(Participating in a panel) Jerusalem Design Week 2012, Israel
06.2012
Designing Evil
ספר משנת 1936 שמצאתי באמזון, פרי מפעלה של המפלגה הנאצית, מתאר את השפה החזותית, השיווקית, את הלוגו, הגופנים, ועד תכנונים אורבניים – ממש כמו ספר מותג מסחרי – גרם לי להבין עד כמה המפלגה הנאצית היתה חדשנית בתפיסת עולמה. בהרצאה אחשוף פרקים מהספר, נדבר על מה למד ממנה ארגון דאע״ש, וננסה להבין איך בני האדם נירמלו לאורך ההיסטוריה את הרוע.
The Middle Middle East
כמה שמות יש ל״מזרח התיכון״? כמה ״מצבי צבירה״ היו לטריטוריה הזו לאורך ההיסטוריה? מה הם המסרים המקומיים שמונעים מישראל להיות חלק מהמרחב האזורי, ואיך מדינה חדשה שהמצאתי בשם: The Middle Middle East יכולה לפתור את הקונפליקט הישראלי הפלסטיני.
Branding Protest
על הקשר בין עולם המיתוג ותנועות מחאה, האם גם אנחנו, הקהל, ״עושים שופינג״ וצורכים מחאות חברתיות כמו קניות בקניון, על מנת למצב את עצמנו כבני אדם טובים יותר, ומה מחבר את נייקי, דיזל ובנטון עם כיכר תחריר. בהרצאה אסקור מחאות חשובות, ממחאת הנשים נגד דונלד טראמפ ב2016, ועד גלי ההפגנות עכשוויים ברחובות תל אביב, הונג קונג וטהראן.
Good Old or Too Old
״מיתוג מחדש״ היא תורה שלמה. מתי נכון לשמר לוגואים קיימים, מתי צריך לעדכן ולדייק אותם? ומה חשיבותו של ערך ״הנוסטלגיה״ במהלכים של מיתוג מחודש. בהרצאה אציג דוגמאות מקומיות ובינלאומית על מקרים שעבדו, וכאלו שגם כשלו.
Phrasing Nations
מדינות מתנהגות כמו מותגים מסחריים. יש להן לוגו, סמלים לאומיים, דגלים, חזון, ואפילו סלוגנים. מחקר שערכתי בדק איך מדינות מיתגו את עצמן והנציחו את קיומן, לא רק דרך צבעים, וסמלים גרפים, אלא גם דרך מילים.
ההרצאה מציגה מחקר אקדמי שנערך במסגרת לימודי תואר שני ב London college of Communication
The Power Of Colors
מה אומר צבע אדום? אילו מסרים פוליטיים מעביר צבע ירוק? ולמה שחור ולבן הם בכלל צבעים משפחתיים? בהרצאה נראה כיצד נקבעו נרטיבים וקודים חברתיים לאורך ההיסטוריה דרך צבעים שונים, שמסוגלים להעביר לנו מסרים ללא מילים.
The Object Is The Message
ללא איפור ועקבים גבוהים – כיצד ״החפץ״, האובייקט הדומם, הפך בעולם המגזינים ל׳נערת השער׳, ואמצעי מוביל על מנת להעביר מסר. ההרצאה תעסוק בקשר ההדוק של חפצים וחפצנות בזירת העיתונות. במסגרת הסקירה נדבר על מגזינים, שבזכות שעריהם האייקונים, הפכו בעצמם לחפצי אספנות.
I ♥ ISIS
מארגון דאע״ש ועד העיר ניו-יורק, מה הופך מותג לנחשק, ואיך לעיתים דווקא מותגים נחשקים נכשלים. בהרצאה ננסה להבין, לא רק איך מותגים מתנהלים היום בעולם, אלא גם ממה הם צריכים להיזהר.
Israel As A Shelf Product
מדינות הן מותגים מסחריים לכל דבר – יש להן לוגו, חזון, מטרות, מוצרים, ואף קהלי יעד. בהרצאה נדבר על ההשוואה בין מדינות ומותגים מסחריים, ואציג כיצד מדינת ישראל ניסתה לשווק את עצמה, והתמודדה עם יחסי הציבור שלה בעולם בעבר, ובהווה.
Be Pretty, And Shout!
מהדימויים הראשונים בהיסטוריה של מלכת שבא וז׳אן דארק, ועד לחזיית הקונוסים של גוטייה. איך נראו הקמפיינים הפמיניסטים לאורך המאה האחרונה, מי הן המעצבות והאמניות החשובות בעולם באקטיביזם הנשי, והאם ברבי הפכה לאייקון הפמיניסטי החזק והעכשווי – ההרצאה עוסקת בקשר שבין פמיניזם, מחאה ועיצוב
Digitize It Yourself
אם בעבר כרזות היו נעשות באופן ידני ועצמאי, מודפסות ונתלות ברחבי הערים על לוחות מודעות, היום, בעידן הדיגיטלי, שבו הרשתות החברתיות הפכו ל״כיכרות העיר״ – מעצבים מעלים עיצובים המכונים ״כרזות״. האם ההגדרה ״כרזה״ צריכה להשתנות, והאם בעתיד נלך לתערוכות ללא פריטים מוחשיים? בהרצאה אסקור את המגמות העולמיות האחרונות.
Undisciplined Objects
בין אם באופן מודע או אינטואיטיבי, מחאות ציבוריות ופומביות קשורות קשר הדוק עם עולם העיצוב. בהרצאה אסקור שימוש בפריטי עיצוב, שהפכו ל״חפצי מחאה״, וחלקם, עם השנים, לאייקונם תרבותיים. בנוסף, נדון בקשר שבין עיצוב, תרבות, מחאות והמרחב האורבני בו הן מתקיימות.
I Belong, Therefore I Am
על ״קהילתיות״ כערך מותגי חשוב בעידן שבו מחאות ציבוריות הפכו ל״מותגי צריכה״. בהרצאה נעסוק בחשיבותם של ערכים כמו ״נוסטלגיה״, ״שייכות״, ״ייחודיות״, ו״אינדיבידואליזם״ עבור מותגים מסחריים.
The Designer As A Peacemaker
From Online To Offline
מדוע דור המילניום חוזרים לניידים טיפשים, איך בניו יורק ״גינון בתים״ ו״קדרות״ הפכו לטרנדים הלוהטים של השנים האחרונות, ומדוע אמזון התחילה לפתוח חנויות ספרים פיזיות – בהרצאה נדבר על המגמה העולמית של ״החזרה אל הקראפט והטקטיליות״.
Type Couture
על האבולוציה הגרפית שעברו מותגי האופנה הבינלאומיים בשנים האחרונות, השפעתם על הלוגואים של מגזיני האופנה הנחשבים בעולם, ועד מהם הטרנדים האחרונים שמייצגים את תעשיית האופנה.
Israeli Architecture As Propaganda
איך נוסחה דמותה של מדינת ישראל בזמן הקמתה דרך הפריזמה האדריכלית. בהרצאה אציג סדרת כרזות נוסטלגיות ששיקפו לא רק את מבני הארץ העתידית, אלא גם את סיפורה, ואת הנרטיב של אורח החיים החדש ביישוב המתהווה.
How Does A Smell Look Like?
איך הייתם צובעים ריח? כיצד הייתם ממתגים קול? כיצד מעצבים טעם חריף? מדוע סירי ואלקסה הן נשים? ואיך הכל קשור בסוף לאלוהים? בהרצאה נדון במקרים שבהם מעצבים נדרשים למתג ולעצב אובייקטים לא מוחשיים.
Graphic Design Is The New Art
מתערוכות העיצוב הגרפי החשובות בהיסטוריה, דרך האבולוציה שעברו המוזאונים לעיצוב בעולם, ועד למיתוגי מוזאונים ש״חשבו מחוץ לקופסה״ – בהרצאה נעסוק בקשר שבין עולם העיצוב הגרפי ומוזאונים.
Design And Politics
מדוע כל פוליטיקאי הוא בעצם ״מוצר מדף״, למה אסור לשנות לוגו של מפלגה, והאם גם בפוליטיקה יש טרנדים עיצוביים? ההרצאה עוסקת בקשר הסימביוטי שבין עולם הפוליטיקה והעיצוב.
Tel Aviv As A Miracle Brand
העיר תל אביב שנוסדה כעיר פועלים, הפכה בעשורים האחרונים לאחת הערים המתויירות במזרח התיכון, היקרות בעולם, וכזו שזוכה בפרסי תיירות בינלאומיים. איך מי שנוסדה כעיר פועלים בחולות לפני יותר ממאה שנה, הפכה אותם לזהב.
The Hebrew Branding Mutation
המציאות בישראל יצרה חוויה רב תרבותית, ועולם המיתוג המקומי עבר שלבים שונים בהתמודדותו לאוכלוסיה דוברת עברית, אנגלית וערבית. בהרצאה נעסוק בתמורות והעיוותים של לוגואים ומותגים מקומיים בימינו.
Graphics & Words™
Graphics & Words is a newsletter platform driven by inspiration and creativity. Here you can read about some of my own design projects, access some of the latest design news from Israel and around the world, and leaf through articles I've published. Enjoy the Graphics and the Words.
Check it outTHANK YOU.
Woop Woop! Check your inbox and see you soon, Oded