Branding & Identity

Shor Tabachnik

The “Shor Tabachnik” group was founded in 1948 when pharmacist Josef Shor married another pharmacist named Tova Tabachnik. This young couple united two pioneering families in young Tel Aviv.

 

The main logo experienced many changes over the decades, until 2013, when a rebranding process was initiated. One of the first decisions was to design a bilingual logo for the first time, which also symbolizes the hermetic connection between the two families. Another decision was to transform the color green into the dominant brand color, while referring to the leaf illustration from the previous logo. The new icon creates a “heart” shape, and reinforces the values ​​and emotion of the old brand in the local community.

 

As part of the process, a series of new icons were designed for the new website and for interior signage for stores. A new graphic language was established for dozens of items, but the creativity in the ongoing work with the brand reaches its apex through the shop windows that I design every few months. Shop window design provides an opportunity to push the brand’s boundaries into unexpected terrain, in sharp contrast to the conservative pharmaceutical business arena.

Strategy

Oded Ben Yehuda

Design Team

Anna Geslev

Hila Lavi

Amit Ben Haim

Gabriela Boleslavsky

Oded Ben Yehuda

UX / UI

Michal Shechter

Oded Ben Yehuda

Window Production

Shlomi Schillinger

Photography

Dana Meirson

Tamuz Rachman

Liran Bershadsky

Client

Hagai Shor

Sharona Ben-Yehuda

Zohar Bendler

Type of Project

Healthcare

Year

2013

קבוצת ״שור טבצ׳ניק״ נוסדה בשנת 1948 כאשר הרוקח יוסף שור התחתן עם הרוקחת טובה טבצ׳ניק, זוג רוקחים צעיר, שאיחד שתי משפחות חלוצות בתל אביב הצעירה.

הלוגו הראשי עבר לאורך העשורים שינויים רבים, ובשנת 2013, הוחלט על תהליך של המיתוג מחדש. אחת ההחלטות הראשונות שהתקבלו היתה לעצב לראשונה לוגו דו לשוני. עיצוב אייקון שמספר את החיבור ההרמטי בין שתי המשפחות, ולהפוך את הירוק לצבע הדומיננטי במותג, שמצטט את איור העלה מהלוגו הקודם. האייקון החדש יוצר את הצורה ״לב״, ומחזק את הערכיות והרגש של המותג הוותיק בקהילה המקומית.

 

במסגרת התהליך עוצבו סדרה של אייקונים עבור האתר החדש ועבור שילוט פנים לחנויות. נבנתה שפה גרפית עבור עשרות פריטים, אך את היצירתיות בעבודה השוטפת עם המותג, היא דווקא דרך חלונות הראווה שאני מעצב כל מספר חודשים. זו הזדמנות למתוח את גבולות המותג, באופן מעט בלתי צפוי בזירה עסקית מאד שמרנית.

Graphics & Words

Graphics & Words is a newsletter platform driven by inspiration and creativity. Here you can read about some of my own design projects, access some of the latest design news from Israel and around the world, and leaf through articles I've published. Enjoy the Graphics and the Words.

Check it out