Branding & Identity

HOC

Is a combination of three international cultures; Japanese, Scandinavian, and Israeli. HOC ushers in “The 3rd wave” to Israel, which is in itself a part of the “Slow Movement”. After a year-long trip to Japan, Shiraz and Amir Reifer learned the secrets of the country’s culinary culture and brought it to Tel Aviv. HOC advocates a healthy lifestyle that pays attention to the smallest details, while also focusing on values of professionalism and uncompromising quality.

 

שילוב של שלוש תרבויות בינלאומיות; יפן, סקנדינביה, וישראל, מרוכזות במותג HOC, אשר מביא את בשורת הגל השלישי של עולם הקפה לתל אביב. לאחר מסע של שנה ביפן, שירז ואמיר רייפר, למדו את רזי העולם הקולינרי של תרבות צריכת הקפה. תפיסת העולם של HOC תמונה ב “Slow Movement”, אשר דוגל באורח חיים בריא ואיכותי, תוך תשומת לב לפרטים הקטנים, מקצועיות ואיכות בלתי מתפשרת.

 

הלוגו‭ ‬הוא‭ ‬חיבור‭ ‬של‭ ‬שלושת‭ ‬האותיות, ‬שמולחמות‭ ‬ליחידה‭ ‬אחת, כאשר‭ ‬כל‭ ‬אות‭ ‬בנויה‭ ‬למעשה‭ ‬מצורה‭ ‬גאומטרית‭ ‬פשוטה, חיפשתי‭ ‬צבעים, שמצויים‭ ‬בכל‭ ‬שלושת‭ ‬התרבויות: היפנית, ‬הסקנדינבית, ‬והמזרח‭ ‬תיכונית, ‬כך‭ ‬נבחרו‭ ‬הצבעים‭ ‬המובילים: כחול, לבן וקרם בהיר. 

Strategy & Concept

Oded Ben-Yehuda

Design Team

Liri Argov

Oded Ben Yehuda

Production

Shahaf Gurevich

Interior Design

Albert EscolÃ

Tom Shaked

Client

Shiraz and Amir Reifer

Type

Food & Drink

Year

2019

Graphics & Words

Graphics & Words is a newsletter platform driven by inspiration and creativity. Here you can read about some of my own design projects, access some of the latest design news from Israel and around the world, and leaf through articles I've published. Enjoy the Graphics and the Words.

Check it out